Translate

Tajaan

Jumaat, 14 November 2014

SIHIRKAH INI


(Catatan ini sy sunting dari group dsp wsapp sy)

Adoi gatalnya badan... dah pakai sabun berubat siap mandi dengan bedak berubat Dettol... masih mengeriam gatalnya badan ini... cer kasi cadangan apakah lagi ikhtiarnya... Rakan sy orang kedai pernah jadi macam sy ... bila jumpa dukun dia kata kena santau. Bila berubat penuh serpihan kaca keluar dari badan.

Sy pernah mengadu dengan si Amid UKM... suruh dia guna ilmu kebatinan dari rakannya orang indon... kira dukun handal. Tolong scankan badan sy dari jauh. Amat mengejutkan... bila scan dari jauh akan diri sy... dukun ini sampaikan termuntah. Ada orang bundel/tuju dari jauh akan diri sy ini. Itu katanya. Macam tak percaya. Emm masih tak berubat dengan dukun ini. Dulu masa arwah Atok Ayot; atuk Mila pun pernah kasi tahu benda yang sama. Katanya dalam badan sy ini berpintal benang pelbagai rona mainan sihir orang. Sy masih tak berubat & buang bebenda bundel ini.

Siapa kalangan kita rajin jumpa orang hebat seperti anak buah Ustaz Harun Din dll. Terkadang terfikir ke arah itu.

Sy masih menganggap ini semua sekadar gangguan sementara. Berharap akan doa rakan juga keampunan Allah akan pasti sy kembali sihat sejahtera. Yang pasti. Sakit ini sebab banyak dosa. Rezeki kita jadi sempit juga sebab tak banyak bersyukur. Allah sentiasa menguji kita dengan kesakitan juga kemiskinan. Malahan ada ketika kita diuji tatkala kaya pun sihat segar bugar. Ini lumrah kehidupan. Bersabarlah.

Nampaknya kena cuba mandi daun sebambu dulu agar gatal & miang ini akan berkurangan. Ish gatalnya.
Ada ketika bila percaya cakap dukun kita bagaikan mahu mengesyaki seseorang. Siapa pula musuh kita. Memang sihir itu ujud sejak berzaman. Kenapa pula diri ini yang jadi mangsa. Pastinya ada dosa kita yang lalu buat ada orang benci akan kita. Ini semua buat hati ini akan bertitik hitam. Meragui sesama hamba manusia. Buruk sangka amat dilarang agama kita. Sy lebih percaya ini sekadar sebab nyamuk atau persekitaran yang tidak bersih. Bikin semua ada.

Rasanya kalau dapat mandi laut di pantai rahsia semua masalah akan selesai. Moh siapa nak temankan sy mandi laut.

Sy rajin juga pergi ke BB Bangi berubat dengan anak buah Ustaz Harun Din ni... ada ketika temankan orang. Lama tak pergi sana. Banyak Ustaz berpesan kena banyak sembahyang malam. Isunya bila terjaga larut malam... dinihari sekitar jam 2:00 atau 3:00 pagi. Nak ambil wuduk pun punyalah sejuk. Malas. Padahal peluang untuk solat malam tu dah ada. Iman kita ni amat tipis.

Memang benar syaitan jika telah berumah di dalam pembuluh darah amat sukar kita halau. Kecuali zikir juga iman yang kuat. Hanya Allah tempat kita mengadu. Agar mereka yang kuat iman. Rakan kita di dsp ini seringlah berdoa untuk sesama kita sihat sejahtera. Panjang umur. Pulih segala penyakit. Sy yakin ramai kalangan kita yang telah berumur ini ada pelbagai sakitnya. Cuma tak kronik atau nazak lagi.

Jenaris ini pun ada anak buah Ustaz Harun Din ni... salah seorang yang masih berubat dengan anak buah Ustaz Harun Din sahabat sy si Sahak. Tak pasti Sahak kini bagaimana... rakan kita di Fak Kejut mungkin boleh sedikit maklumat buat sy.

@Roha sakit orang tua macam abg ni memang lambat pulihnya. Insya-Allah abg akan terus berikhtiar untuk kembali normal. Ubat doktor pun agak kurang makan. Nak ikut jadual penuh badan tak mampu. Tapi tetap makan. Semua kita bila sakit pasti mahukan kembali sihat

Hahaha semalam ada seorang rakan fb orang luar negara... lelaki... sibuk minta nak kenal wajah sy... bila sy kasi wajah sy dia kata masih hensem... betul ke atan?... Jika tan perasan semalam ada dua orang staf perempuan baru datang jamuan di rumah Atan... perasan sangat orang muda zaman sekarang tenguk wajah orang tua pun takut. Dua staf baru ini tak pandangkan wajah sy. Macam mana nak perasan kita dah tua masih hensem lagi... kecuali di "make up" warnakan rambut... taruh gigi palsu... pakai segak-segak. Naik pentas pasang lampu lip-lap... bergurindam... emmm masa tu dah berlalu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan