Translate

Tajaan

Selasa, 9 Oktober 2012

GAPIS & iDAN


Majlis Penganugerahan GAPIS - SMI 100 Tahun: Alangkah baiknya jika sesekali mataku ini boleh menjadi musang; tak mengantuk sebelah malam. Sebab jika aku nak ikut agenda GAPIS pasti habisnya sekitar 10:00 malam ke atas. GAPIS tu adalah kesatuan pelajar Islam di SMI Ipoh. Sekolah lama aku. Selain perjumpaan pelajar Islam sekitar 100 tahun; majlis jua akan meraikan kejayaan rakan pelajar: Ada seorang menteri & dua orang pangkat Datuk/Dato' bekas pelajar sana. Seorang Datuk tu orang kuat TV3 dulunya, bekas CEO Datuk Seri Farid Ridzuan seorang lagi tu Dato' Abdullah Said orang kuat di UiTM memang kawan baik aku. Yang menteri tu aku pun tak pasti siapa si Osman sebut namanya malam tadi.

2. Mana aku larat nak memandu malam; Ahad kena balik awal sebab agenda Ahad memang padat. Kecualilah cuti sekolah. Lagi pun 13hb ini aku memang akan balik ke Perak pada Ahad 21hb bulan ni telah ada jemputan kahwin . Dua minggu berturut-turut ke Perak. Jik
a tidak menarik juga dapat tidur di Kampar atau hotel bajet di Ipoh.

3. Bila telah sakit kronik begini pergerakan kena terbatas maka memang aku tak mampu berjalan jauh. Kecualilah ada orang tolong memandu aku boleh rehat di sebelahnya. Jika anak-anak nak temankan ayahnya memang satu yang mengumbirakan.

4. Seperkara lagi kita sering meraikan kejayaan orang lain sedangkan kita tak pernah orang raikan; kalau meraikan kejayaan keluarga seperti penyampaian hadiah cemerlang anak-anak kita itu mungkin ada. Nak diraikan apa iyer... awak tu orang biasa. Kejayaan meraikan perut boroi@Lenggang Perut alahai buruk bunyinya. Ish jangan terkejut memang ada orang kita buat majlis Lenggang Perut tapi bukan untuk kaum lelaki. Kalau ingin diraikan perut boroi itu kena mengandung. Ada BERANI ka...

5. Dari tiga VVIP yang diraikan itu tak pasti apakah semua hadir; nama lagi VVIP pastinya sibuk selalu. Biarpun mereka itu ada pemandu peribadi. Teringin amat aku nak sertai majlis sebegini; biarpun sekadar tetamu tak diundang; tapi siapa eh nak bawa aku malam-malam ke sana.
(Aku ada berbincang dengan Azim tentang pergi menaiki keretapi tapi isu besarnya Ahad dia ada latihan taekwando Anif pun petangnya ke balik asrama; tengah hari Ahad pula ada jemputan di sekitar Banting. Hatta memang jadi kenangan yang tak kesampaianlah untuk aku menyertai majlis ini.)
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan