Translate

Tajaan

Isnin, 26 Oktober 2009

Saman terhadap Amy diteruskan (Ceritera)




KUALA LUMPUR - Seorang kanak-kanak yang melecur terkena kuah tomyam di Restoran Laksamana Cheng Ho milik penyanyi Amy Search berjaya meneruskan tuntutan saman RM300,000 terhadap penyanyi rock itu selepas Mahkamah Tinggi di sini semalam membenarkan rayuan plaintif.

Sehubungan itu, Hakim Lau Bee Lan juga mengetepikan dengan kos keputusan Mahkamah Sesyen Sivil di sini pada 30 Januari lalu yang membatalkan saman terhadap Amy (gambar) atau nama sebenarnya Suhaimi Abdul Rahman, 51.


KERATAN Kosmo! 25 September 2008.


Bee Lan membuat keputusan itu di kamarnya selepas mendengar hujah peguam kedua-dua belah pihak.

Plaintif, Nik Muhammad Zakwan Nik Zahir, 4, diwakili peguam, Adnan Seman manakala peguam Ahmad Zaharil Muhaiyar mewakili Amy.

Kes itu kemudian ditetapkan pada 5 November depan untuk sebutan semula di Mahkamah Sesyen Sivil di sini.

Adnan yang ditemui di luar mahkamah berkata, hakim membuat keputusan itu setelah menerima rayuan plaintif bahawa terdapat bukti-bukti dan kenyataan media oleh defendan sebelum ini menunjukkan restoran itu milik artis berkenaan

Kosmo!

Gelengg@ng: Terfikir juga sejauh mana kesan melecur hinggakan layak dituntut sejumlah wang agak lumayan di mahkamah. Jika sekadar melecur seketika kemudian baik & tiada apa jua kesan rasanya itu dikira kemalangan. Takkan kita sanggup mencurah dengan sengaja kepada kanak-kanak kuah yang panas begitu.

Saya kerap juga melihat anak saya ketika kecil, lebam, kesan gigit, benjol & pelbagai ketika dihantar di Pusat Asuhan. Lantaran kesannya tak ujud pun rasanya tak adil kita mahu salahkan penjaga di Pusat Asuhan tersebut; mungkin anak kita yang nakal. Fikir macam itu sahaja agar tidak memanjangkan masalah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan