Translate

Tajaan

Selasa, 1 Disember 2009

Dari Blog Mazidul 3 (Delima Merkah)


Blogger iDAN berkata...

Risik & selak-selak betul-betul kitab; apakah kita dilarang memohon dilaknati orang yang memang kejam & mengANIAYA kita.

Dalam masyarakat Islam sendiri ada kalangan kita yang lebih teruk dari kaum Yahudi; sampai sanggup kerat-kerat mayat & dot dot dot. Apa golongan ini boleh disedarkan & setimpalkah hukuman mereka jika Allah Azzawajalla sekadar maafkan & atau insafkan hamba begini.

Hukum hudud itu sendiri jika suami atau isteri melakukan zina hukumannya adalah rejam sampai mati; apakah ini bukan kejam atau memang itu hukumannya?.

Yang pasti kita pun tahu Isu Doa ini dari media; apakah media kita ini jujur & terbuka.

Bayangkan tanah pusaka kepunyaan nenek moyang kita dipungut hasil oleh orang asing. Kita pula papa kedana lagi terpinggir. Orang asing ini pula kaya raya asyik mengutuk kita lagi!. Apakah rasa nun jauh di hati kita?.

Selasa, 2009 Disember 01 20:48:08 MYT

2 ulasan:

  1. Rasa? sedih dengan nasib yg menimpa orang melayu kita.. Masih dijajah walaupun negara dah lama Merdeka.. hu3

    BalasPadam
  2. ♥... iyer memang itu hakikatnya, sedar tak sedar kita amat payah membentuk bangsa sendiri. Bangsa lain terusan menguasai kuasa ekonomi kita.. malahan pendatang haram pun mudah-mudah membawa lari anak gadis kita; bagaimana sempadan negara kita jika sampai 600 pasangan; masalah Lelaki Lombok... boleh bebas keluar dari negara kita...?

    BalasPadam