Translate

Tajaan

Ahad, 30 Disember 2012

CATATAN MENARIK:

Tasuki Kasbi:
Percayalah pada keajaiban

Jika kita membuat seseorang bahagia hari ini .. kita juga boleh membuat kan dia berbahagia tiga puluh tahun lagi saat ia akan mengenang peristiwa itu ..

Bahagianya diri

Tasuki Kasbi: Percaya atau tidak .. kebahagian kasih sayang boleh berlaku didalam sebuah keluarga bahagia .. begitu juga anda jika anda percaya dan yakin .. itulah keajiaban yang ada didalam diri kita ...

Catatan Idanradzi: terasa mahu kembali ke zaman lalu tika saat gumpira itu...

Tasuki Kasbi: gembira zaman lalu telah berlalu itulah zaman 30 lalu ia kita kenang sekarang ..

Catatan Idanradzi: iyer zaman 20an buat sy

Sharifah Jalel: Sedih apabila melihat keluarga yg berpecah belah....... Apatah lagi seandainya ibu bapa sudah tiada lg di dunia.....

Tasuki Kasbi: berpecah belah pun ada punca mesebabnya .. ketiadaan orang tua kita .. kita sirami dengan hujan hujan al fatihah dan zikir-zikir buat mereka agar mereka juga berbahagia disana .. Ingat yer Sharifah Jalel ..

Tasuki Kasbi: Kepada Catatan Idanradzi dah meninggalkan 20 tahun sudah satu rahmat buat tuan .. saya dah menjangkai 45 tahun .. bukankan itu semua satu keajiban yang tidak pernah kita jangkau sebelumnya .. bersyukurlah kita ..

Catatan Idanradzi: ada jua rahsia/natijah nan kita tidak tahu kenapa ditakdirkan kita berpecah-belah; sbb ada ketika terlalu intim kita lupa diri asyik menyinggung waris kita yg penting ukhuwah itu jangan diputuskan carilah kesempatan terbaik untuk mendekatkan talian yang berjarak selama ini ambil suri teladan orang tua; "air yang dicincang tidak akan putus."

Sharifah Jalel: Insyallah. Wlu apa sekali penyebabnya, berpecah belah dikalangan adik beradik adalah tidak baik, jadi huraikanlah setiap kekusutan yg terjadi dgn sebaik baiknya..... Mesti ada tolak ansor dan saling memahami untuk mewujudkan kasih sayang yg terindah.

Catatan Idanradzi: iyer terkenang rakan baik yg pergi terlalu cepat tahun ini saja dua orang rakan amat intim meninggalkan sy... muda dari sy.. seorang lagi pengikut setia sy pangkat abg sentiasa mengikuti tulisan sy di laman sesawang... rasanya usia ini satu ANUGERAH yang amat berharga jangan dipersiakan; agar roh mereka aman di sana mmg sy amat merindui mereka pergi teramat rindu...

Tasuki Kasbi: Saya setuju cara tuan merapatkan sentiasa silaturahim dikalangan kekeluagraan kita .. ini penting kerana sedikit kesusahan ibubapa kita dizaman susahnya tidak punya kenderaan seperti kita .. tidak banyak yang kita kenali kalangan saudara mara sendiri .. akibatnya anak-anak kita pun tidak kenal dengan sepupu sepapat mereka ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan