Translate

Tajaan

Sabtu, 7 November 2009

Keadaan semakin buruk, 3,015 penduduk terpaksa berpindah (Ceritera)



SEORANG anggota polis membantu menolak sebuah kereta yang terperangkap dalam banjir di Rantau Panjang semalam.


KUALA TERENGGANU - Keadaan banjir yang melanda Terengganu dan Kelantan semakin buruk apabila seramai 3,015 penduduk telah dipindahkan ke pusat pemindahan berikutan tempat tinggal mereka di beberapa daerah di kedua-dua negeri itu ditenggelami air semalam.

Di Terengganu, seramai 1,780 penduduk daripada 384 keluarga di beberapa buah daerah dipindahkan ke tempat selamat sejak awal pagi sehingga pukul 6 petang semalam apabila rumah mereka dinaiki air.


SEBUAH keluarga terpaksa mendayung sampan untuk ke kawasan tinggi selepas rumah mereka dinaiki air di Kampung Kepah, Kuala Berang semalam.


Menurut jurucakap bilik gerakan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Terengganu, jumlah mangsa banjir paling ramai dicatatkan di daerah Besut iaitu seramai 784 orang daripada 187 keluarga.

Malah di Kampung La, Hulu Besut, dua buah rumah yang didiami 11 orang dihanyutkan arus deras akibat limpahan Sungai Besut.

Kejadian pada kira-kira pukul 4 petang itu berlaku hanya beberapa jam selepas dua keluarga yang menghuni rumah terbabit dipindahkan ke pusat pemindahan banjir.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan