Translate

Tajaan

Sabtu, 7 November 2009

Rusa tak sabar tanduk Kijang

"Ruso bukan sebarang ruso,

Tanduk ruso bercabang limo,

Ruso Negeri Sembilan memang berbiso,

Sekali nanduk sampai kiamat kijang merano."

ITU pantun khas kelab penyokong skuad Hoben Jang Hoben yang lebih dikenali dengan nama n9futbol.com kepada Wira Merah menjelang perlawanan akhir Piala Malaysia malam ini.

Meskipun slogan tersebut agak kasar bunyinya tetapi penyokong Negeri Sembilan tetap menghormati sara- nan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) agar penyo- kong kedua-dua pasukan yang beraksi pada perlawanan akhir menjaga tingkah laku dan disiplin.

Timbalan Presiden Penaja kelab n9futbol.com, Mohd Faidzul Mohamad Noh, berkata, penyokong Negeri Sembilan akan membanjiri Stadium Nasional, Bukit Jalil dengan semangat kesukanan yang tinggi.

"Kita akan memberi kerjasama yang baik bagi memastikan perlawanan yang ditunggu-tunggu ini dapat diadakan tanpa sebarang insiden tidak diingini.

"Saya juga ingin menyeru kepada penyokong-penyo- kong Hoben Jang Hoben agar tidak terpengaruh dengan sebarang provokasi," katanya.

Beliau menjangkakan lebih 30,000 penyokong Hoben Jang Hoben akan memastikan 'ombak kuning' terus bergelora di Stadium Nasional, Bukit Jalil bagi memberi semangat kepada pasukan Negeri Sembilan.

Kosmo!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan