Translate

Tajaan

Jumaat, 23 Oktober 2009

Mati tanpa sempat berjoli (Ceritera)


Mokhtar (kanan) menunjukkan senjata api, pedang dan sejumlah wang yang ditemui daripada dua penculik yang ditembak mati di Segamat semalam.


JOHOR BAHRU - Dua penculik dipercayai hanya sempat menghabiskan RM100 daripada wang tebusan culik sebanyak RM130,000 yang diperoleh sebelum mereka mati ditembak.

Itulah nasib dua penjenayah yang maut selepas mereka cuba menyerang dan menembak sepasukan anggota polis di Batu 9, Jalan Yong Peng-Pekan Chaah, Segamat di sini pada pukul 1.50 pagi semalam.

Kedua-dua lelaki berusia 35 dan 38 yang bersenjatakan sepucuk pistol revolver .38 dan sebilah parang itu mati ditembak pada pukul 1.50 pagi.

Ketua Polis Johor, Datuk Mokhtar Mohd. Shariff berkata, sebelum itu kedua-dua suspek telah menculik seorang pelajar lelaki berusia 16 tahun pada pukul 6.45 pagi Selasa lalu di Segamat.

"Penculik itu kemudian meminta wang tebusan RM130,000 daripada keluarga mangsa.

"Keluarga mangsa membayar wang tebusan tersebut kelmarin sebelum mangsa dibebaskan tanpa kecederaan pada hari sama," kata beliau di Ibu Pejabat Kontinjen Polis (IPK) Johor di sini semalam

iDAN:

Tidak diceritakan ianya orang kita atau bangsa lain. Nampaknya penculik amat berhemah dalam berbelanja. Mungkin mereka ada perancangan lain tetapi polis lagi cepat mengesan mereka. Bukan senang nak senang dengan wang tebusan begitu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan